УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Читати поезії зі збірки М. Вінграновського "Цю жінку я люблю" ; новелу Г. Тютюнника "Три зозулі з поклоном"; вивчити напам'ять вірш Ліни Костенко "Страшні слова, коли вони мовчать".
УКРАЇНСЬКА МОВА
Повторити правила із розділу "Морфеміка, словотвір, морфологія" . Звернути увагу на відмінювання іменників, займенників, числівників.
Морфологія. Іменник. Прикметник
1.
Усі іменники мають закінчення -а(-я) у Р. в. однини в
рядку
§
кур’єр, четвер, автомобіль, Херсон
§
вальс, мегаполіс, фунікулер, халат
§
барабан, барбарис, кілочок, килим
§
фікус, причал, театрал, рижик
§
склодув, світогляд, світлофор, Чоп
2.
Іменник як частина мови
§
вказує на предмет, не називаючи його,
змінюючись за відмінками, числами, родами
§
виражає ознаку чи властивість
предмета, змінюючись за відмінками, числами, родами
§
означає предмет і характеризується
граматичними категоріями роду, числа, відмінка
§
означає кількість предметів,
змінюючись за відмінками, числами, родами
§
означає порядок предметів при лічбі,
змінюючись за відмінками, числами, родами
3.
До складу всіх словосполучень уходять присвійні
прикметники в рядку
§
Наталчина сукня, батьківські збори
§
Андрієва підказка, сусідський двір
§
материна допомога, братова квартира
§
материнське ставлення, Ольжина книга
§
Андріївський узвіз, товаришів зошит
4.
До ІІІ відміни належать усі іменники рядка
§
вість, галузь, доповідь, річ
§
посередник, постачальник,
прибутковість, відповідальність
§
зал, вальс, продуктивність, пристань
§
тато, коло, хмарність, безтурботність
§
біль, перекладач, власність, подорож
5.
Усі іменники мають лише форму множини в рядку
§
Суми, ножиці, пестощі, гроші
§
двері, штани, проміння, канікули
§
листя, сани, дріжджі, заручини
§
меблі, груди, ворота, життя
§
оглядини, молодь, жнива, Альпи
6.
Усі прикметники якісні в рядку
§
синій, широкий, посівний, сільський
§
важливий, веселий, тупий, шкільний
§
поганий, ласкавий, дбайливий,
дерев’яний
§
злий, білий, важкий, тихий
§
чесний, дурний, урочистий, весняний
7.
Лише правильні форми вищого та найвищого ступенів
порівняння є в рядку
§
сміливіший, найгіркіший, найбільш
дорогий, якнайрідніший
§
холодніший, найбільш кращий, чорніший,
модніший
§
прегарніший, старіший, куціший,
якнайдосконаліший
§
працьовитіший, найсвіжіший, найбільш
вузенький, білолиціший
§
більш великий, жовтіший,
зеленуватіший, найелегантніший
8.
Неправильно побудоване словосполучення в рядку
§
спритний круп’є, науковий ступінь,
солодке какао
§
гострі ножиці, залізничний насип,
вродлива місіс
§
довге волосся, зручні меблі, гострий
біль
§
набридлива мушва, моя путь, картопляне
пюре
§
розчинна кава, скляні пенсне,
лондонський денді
9.
Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка мають усі
іменники в рядку
§
доцент, біль, трамвай, учитель
§
відмінник, Перун, грім, землетрус
§
Горіх, дуб, інститут, ректор
§
Дніпро, Петербург, лікар, гачок
§
базар, будівельник, воротар, хміль
10.
Правильно узгоджено прикметники та займенники з
іменниками в усіх словосполученнях рядка
§
нове кашне, давнє амплуа, кусюча цеце
§
високе Кіліманджаро, старий Тбілісі,
відомий шансоньє
§
ґречний аташе, моє меню, смачний
салямі
§
старовинний бюро, авторське кіно,
ввічлива мадам
§
нове депо, давній парі, шановний месьє
11.
Можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників
у рядку
§
блідий, лисячий, газетний, ласкавий
§
скромний, тихий, хитрий, дешевий
§
університетський, гнідий, величезний,
русявий
§
поганий, добрий, шевченківський,
економічний
§
антикризовий, суспільний, щирий,
холодний
12.
Можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників
рядка
§
білий, чорний, яскравий, смуглявий
§
щасливий, близький, величенький,
зручний
§
зручний, теплий, живий, великий
§
малий, премилий, високий, важкий
§
вузький, надійний, сміливий, охайний
Числівник. Займенник
1.
Задание 1 из 12
1.
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку
§
двадцять п’ять учасників, троє тополь,
сім яворів
§
двоє співробітниць, троє професорів,
дві двері
§
четверо курчат, троє парубків, дві
хати
§
семеро чашок, четверо діб, два
керівники
§
п’ятеро портфелів, двоє мільйонів, три
журнали
2.
Відносний займенник є в реченні
§
Сили ж тієї людської скільки
витратиться? (Гр. Тютюнник).
§
Той виструнчився, біленький, як
лебідь, у білому кожушку (Гр. Тютюнник).
§
Його влаштували так, що він міг
напівсидіти, і йому було видно, що робиться навколо (Гр. Тютюнник).
§
Що тут для мене дороге? (Гр. Тютюнник).
§
Слава тим, хто прагне волі… (М.
Рильський).
3.
Неправильно побудовано словосполучення
§
тисяча доларів
§
мільйон євро
§
двісті гривнів
§
чотириста єн
§
триста юанів
4.
Числівник є в реченні
§
На Срітення сніг — на весну дощ (С.
Килимник).
§
Народний образ весни — це образ краси,
сили й надії (З календаря).
§
Зима і літо зустрічаються, змагаються
(С. Килимник).
§
І кожен вийде на свій поріг — на три
дороги зі ста доріг (З. Филипчук).
§
Палає листя, любов сія, погасла пісня
— ще не моя (З. Филипчук).
5.
Займенники кожен і всілякий є
§
неозначеними
§
вказівними
§
відносними
§
особовими
§
означальними
6.
Кількісними є обидва числівники рядка
§
п’ятсот, п’ятнадцять
§
триста, тридцятий
§
шістсот, шостий
§
двісті, дванадцятий
§
чотириста, чотиритисячний
7.
Через дефіс пишуться всі займенники рядка
§
ні/якою, чий/сь, будь/з/ким,
хтозна/на/чому
§
аби/хто, будь/що, казна/чий, ні/хто
§
ані/який, будь/хто, хтозна/кого,
чий/небудь
§
де/котрий, що/небудь, ні/скільки,
що/сь
§
будь/чий, казна/яка, хтозна/кому,
який/небудь
8.
Правильно записано відмінкову форму числівника в рядку
§
ста семидесяти трьома
§
ста вісімдесятьма шістьма
§
п’ятсот дев’яностома двома
§
дев’ятистами тридцяти сімома
§
шістистами сорокома п’яти
9.
Правильно записано форму орудного відмінка числівника в
рядку
§
стами п’ятдесятьма сімома
§
ста п’ятдесятьма сімома
§
ста п’ятидесятьма семи
§
стами п’ятидесятьма сімома
§
ста п’ятдесятьма семи
10.
Разом треба писати всі займенники рядка
§
ні/чим, аби/що, де/котрий
§
хтозна/чому, аби/якій, ні/що
§
аби/з/ким, аби/хто, де/який
§
ні/перед/ким, ні/з/чим, яке/сь
§
де/що, де/кого, будь/у/кого
11.
Означальний займенник ужито в реченні
§
Дівчині хочеться щось спитати в
парубка, та делікатність стримує.
§
З кожним днем він вільніше почувався і
в школі, і на людях.
§
Ось такий і є вересень: удень
надійний, уночі тривожний.
§
Ця печаль забрідала і в людське
серце...
§
Щоб жить — ні в кого права не питаюсь!
12.
Заперечний займенник є в реченні
§
Вигляд у нього був такий байдужий, що
скажи йому зараз, що треба їхати на край світу, та й то не здивується… (Гр.
Тютюнник).
§
Зайшли ми до двору — ніде нікого не
видно (Гр. Тютюнник).
§
Кожен з них був сам господар і
розумів, що перевезти хату з місця на місце — це діло не просте (Гр. Тютюнник).
§
Якщо товариші вам ладні допомогти, то
ніколи не треба відвертатись від них (Гр. Тютюнник).
§
І як тільки вона здолала тоді морок
ночі на Княжій горі?.. (Є. Гуцало).
10 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
Повторити правила із розділу "Морфологія" . Звернути увагу на відмінювання прикметників,числівників. Виконати вправи 362, 363,368,369,372,373, 384,385.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Читати драму - феєрію "Лісова пісня", поезії зі збірки "На крилах пісень" Лесі Українки. Вивчити напам'ять поезію "Contra spem spero!".
ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА
Опрацювати матеріал у підручнику з розділу 6 на стор.173-202. звернути увагу на запитання і завдання в кінці параграфів.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ, 5 КЛАС
Читати матеріал у підручнику на стор.142-153. Намалювати власне родове дерево (зразок є на стор.154).
Немає коментарів:
Дописати коментар