Дистанційне навчання

                                                                                11-A клас
                                                              УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
 Читати поезії зі збірки М. Вінграновського "Цю жінку я люблю" ; новелу Г. Тютюнника "Три зозулі з поклоном"; вивчити напам'ять вірш Ліни Костенко "Страшні слова, коли вони мовчать".
                                                              УКРАЇНСЬКА МОВА
Повторити правила із розділу "Морфеміка, словотвір, морфологія" . Звернути увагу на відмінювання   іменників, займенників, числівників.


Морфологія. Іменник. Прикметник

1.
Усі іменники мають закінчення -а(-я) у Р. в. однини в рядку
§                                              кур’єр, четвер, автомобіль, Херсон
§                                              вальс, мегаполіс, фунікулер, халат
§                                              барабан, барбарис, кілочок, килим
§                                              фікус, причал, театрал, рижик
§                                              склодув, світогляд, світлофор, Чоп
2.
Іменник як частина мови
§                      вказує на предмет, не називаючи його, змінюючись за відмінками, числами, родами
§                      виражає ознаку чи властивість предмета, змінюючись за відмінками, числами, родами
§                      означає предмет і характеризується граматичними категоріями роду, числа, відмінка
§                      означає кількість предметів, змінюючись за відмінками, числами, родами
§                      означає порядок предметів при лічбі, змінюючись за відмінками, числами, родами
3.
До складу всіх словосполучень уходять присвійні прикметники в рядку
§                      Наталчина сукня, батьківські збори
§                      Андрієва підказка, сусідський двір
§                      материна допомога, братова квартира
§                      материнське ставлення, Ольжина книга
§                      Андріївський узвіз, товаришів зошит
4.
До ІІІ відміни належать усі іменники рядка
§                      вість, галузь, доповідь, річ
§                      посередник, постачальник, прибутковість, відповідальність
§                      зал, вальс, продуктивність, пристань
§                      тато, коло, хмарність, безтурботність
§                      біль, перекладач, власність, подорож
5.
Усі іменники мають лише форму множини в рядку
§                      Суми, ножиці, пестощі, гроші
§                      двері, штани, проміння, канікули
§                      листя, сани, дріжджі, заручини
§                      меблі, груди, ворота, життя
§                      оглядини, молодь, жнива, Альпи
6.
Усі прикметники якісні в рядку
§                      синій, широкий, посівний, сільський
§                      важливий, веселий, тупий, шкільний
§                      поганий, ласкавий, дбайливий, дерев’яний
§                      злий, білий, важкий, тихий
§                      чесний, дурний, урочистий, весняний
7.
Лише правильні форми вищого та найвищого ступенів порівняння є в рядку
§                      сміливіший, найгіркіший, найбільш дорогий, якнайрідніший
§                      холодніший, найбільш кращий, чорніший, модніший
§                      прегарніший, старіший, куціший, якнайдосконаліший
§                      працьовитіший, найсвіжіший, найбільш вузенький, білолиціший
§                      більш великий, жовтіший, зеленуватіший, найелегантніший
8.
Неправильно побудоване словосполучення в рядку
§                      спритний круп’є, науковий ступінь, солодке какао
§                      гострі ножиці, залізничний насип, вродлива місіс
§                      довге волосся, зручні меблі, гострий біль
§                      набридлива мушва, моя путь, картопляне пюре
§                      розчинна кава, скляні пенсне, лондонський денді
9.
Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
§                      доцент, біль, трамвай, учитель
§                      відмінник, Перун, грім, землетрус
§                      Горіх, дуб, інститут, ректор
§                      Дніпро, Петербург, лікар, гачок
§                      базар, будівельник, воротар, хміль
10.
Правильно узгоджено прикметники та займенники з іменниками в усіх словосполученнях рядка
§                      нове кашне, давнє амплуа, кусюча цеце
§                      високе Кіліманджаро, старий Тбілісі, відомий шансоньє
§                      ґречний аташе, моє меню, смачний салямі
§                      старовинний бюро, авторське кіно, ввічлива мадам
§                      нове депо, давній парі, шановний месьє
11.
Можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників у рядку
§                      блідий, лисячий, газетний, ласкавий
§                      скромний, тихий, хитрий, дешевий
§                      університетський, гнідий, величезний, русявий
§                      поганий, добрий, шевченківський, економічний
§                      антикризовий, суспільний, щирий, холодний
12.
Можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників рядка
§                      білий, чорний, яскравий, смуглявий
§                      щасливий, близький, величенький, зручний
§                      зручний, теплий, живий, великий
§                      малий, премилий, високий, важкий
§                      вузький, надійний, сміливий, охайний


Числівник. Займенник

1.                   Задание 1 из 12
1.
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку
§                                              двадцять п’ять учасників, троє тополь, сім яворів
§                                              двоє співробітниць, троє професорів, дві двері
§                                              четверо курчат, троє парубків, дві хати
§                                              семеро чашок, четверо діб, два керівники
§                                              п’ятеро портфелів, двоє мільйонів, три журнали
2.
Відносний займенник є в реченні
§                      Сили ж тієї людської скільки витратиться? (Гр. Тютюнник).
§                      Той виструнчився, біленький, як лебідь, у білому кожушку (Гр. Тютюнник).
§                      Його влаштували так, що він міг напівсидіти, і йому було видно, що робиться навколо (Гр. Тютюнник).
§                      Що тут для мене дороге? (Гр. Тютюнник).
§                      Слава тим, хто прагне волі… (М. Рильський).
3.
Неправильно побудовано словосполучення
§                      тисяча доларів
§                      мільйон євро
§                      двісті гривнів
§                      чотириста єн
§                      триста юанів
4.
Числівник є в реченні
§                      На Срітення сніг — на весну дощ (С. Килимник).
§                      Народний образ весни — це образ краси, сили й надії (З календаря).
§                      Зима і літо зустрічаються, змагаються (С. Килимник).
§                      І кожен вийде на свій поріг — на три дороги зі ста доріг (З. Филипчук).
§                      Палає листя, любов сія, погасла пісня — ще не моя (З. Филипчук).
5.
Займенники кожен і всілякий є
§                      неозначеними
§                      вказівними
§                      відносними
§                      особовими
§                      означальними
6.
Кількісними є обидва числівники рядка
§                      п’ятсот, п’ятнадцять
§                      триста, тридцятий
§                      шістсот, шостий
§                      двісті, дванадцятий
§                      чотириста, чотиритисячний
7.
Через дефіс пишуться всі займенники рядка
§                      ні/якою, чий/сь, будь/з/ким, хтозна/на/чому
§                      аби/хто, будь/що, казна/чий, ні/хто
§                      ані/який, будь/хто, хтозна/кого, чий/небудь
§                      де/котрий, що/небудь, ні/скільки, що/сь
§                      будь/чий, казна/яка, хтозна/кому, який/небудь
8.
Правильно записано відмінкову форму числівника в рядку
§                      ста семидесяти трьома
§                      ста вісімдесятьма шістьма
§                      п’ятсот дев’яностома двома
§                      дев’ятистами тридцяти сімома
§                      шістистами сорокома п’яти
9.
Правильно записано форму орудного відмінка числівника в рядку
§                      стами п’ятдесятьма сімома
§                      ста п’ятдесятьма сімома
§                      ста п’ятидесятьма семи
§                      стами п’ятидесятьма сімома
§                      ста п’ятдесятьма семи
10.
Разом треба писати всі займенники рядка
§                      ні/чим, аби/що, де/котрий
§                      хтозна/чому, аби/якій, ні/що
§                      аби/з/ким, аби/хто, де/який
§                      ні/перед/ким, ні/з/чим, яке/сь
§                      де/що, де/кого, будь/у/кого
11.
Означальний займенник ужито в реченні
§                      Дівчині хочеться щось спитати в парубка, та делікатність стримує.
§                      З кожним днем він вільніше почувався і в школі, і на людях.
§                      Ось такий і є вересень: удень надійний, уночі тривожний.
§                      Ця печаль забрідала і в людське серце...
§                      Щоб жить — ні в кого права не питаюсь!
12.
Заперечний займенник є в реченні
§                      Вигляд у нього був такий байдужий, що скажи йому зараз, що треба їхати на край світу, та й то не здивується… (Гр. Тютюнник).
§                      Зайшли ми до двору — ніде нікого не видно (Гр. Тютюнник).
§                      Кожен з них був сам господар і розумів, що перевезти хату з місця на місце — це діло не просте (Гр. Тютюнник).
§                      Якщо товариші вам ладні допомогти, то ніколи не треба відвертатись від них (Гр. Тютюнник).
§                      І як тільки вона здолала тоді морок ночі на Княжій горі?.. (Є. Гуцало).





                                                                               10 клас 
                                                                     УКРАЇНСЬКА МОВА                               
Повторити правила із розділу "Морфологія" . Звернути увагу на відмінювання  прикметників,числівників. Виконати вправи 362, 363,368,369,372,373, 384,385.



                                                         УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА  
Читати  драму - феєрію "Лісова пісня", поезії зі збірки "На крилах пісень" Лесі Українки. Вивчити напам'ять  поезію "Contra spem spero!".

                                                          ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА 
Опрацювати   матеріал  у підручнику  з розділу 6   на стор.173-202. звернути увагу на запитання і завдання в кінці  параграфів. 
                                                 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ, 5 КЛАС 
Читати  матеріал у підручнику на стор.142-153. Намалювати  власне родове дерево (зразок є на стор.154).




Немає коментарів:

Дописати коментар